A Little Peice Of History!

Ohja, detta är verkligen dåtid!
Innan My Chemical Romance spelade Frank Iero i massor av olika band!
Ett av dem var Pencey Prep.
Pencey Prep har faktiskt släppt en skiva som är riktigt bra, och den finns på spotify! 'Heartbreak In Stereo' heter den, och det är Frankie som sjunger på alla låtar, förutom Fat and Alone, som är typ ett bonustrack, och är inte alls särskilt seriöst. Dock väldigt rolig :)
'
MEN herrejävlar, det var ju inte alls det jag skulle skriva om!
Nej, utan här är en av mina favoritlåtar av Pencey Prep, Attention Reader!
Tyvärr är den inte med på Heartbreak in Stereo skivan, men den är sååå jävla bra!
Jag älskar verkligen introt, tycker att det är sjukt originellt och ingen annan har gjort så, och jag tycker att hela låten är väldigt originell, asså jag har aldrig hört ngt liknande?
Och texten är så jävla fin, så jag får ju ont i hjärtat när jag tänker på att Frankie (eller ngn av hans vänner)
har skrivit den.
Låten har sådan text som man inte vill känna igen sig i, men gör endå!
Jag vill verkligen lägga upp den, jag älskar låten väldigt mycket!
Hoppas att ni lyssnar på den :) Videon har lyrics i sig ^^
'
Pencey Prep - Attention Reader
Sry för att det är typ värsta fangirl videon, men denna hade bäst ljud :)
'
Och haha, här är den live!
(tyvärr) är detta uppträdande från 2003, DVS långt efter att låten spelades in.
Men Frankie är fortfarande väldigt ung här, 22 typ?
Haha, han är 29 nu. Gamling <3
(Vill bara påpeka att affrot till vänster om Frankie är Ray Toro, nuvarande gitarrist i My Chemical Romance. Och trummisen är MCR's dåvarande trummis, innan Bob t.o.m! Wie old times)
BTW. Frankie är den med rött hår och som springer runt och skriker :)
'
Pencey Prep - Attention Reader (LIVE)
'
Jag tycker att denna videon är väldigt rolig att kolla på, eftersom den är så sjukt gammal!
Men ge den lite tid, det är ett asskumt intro innan? :3
'
Asså, kan inte förklara hur stort detta är för MCR fans (som mig, haha).
Känslan man får av detta är svår att förklara... <.<'
Jag skulle göra (nästan, haha) vad som helst för att åka tillbaka i tiden och se det här!
:c
'
Nu ska jag ta en buss till Eve. Får se om hon har vaknat, hah :3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0