Fattar ni hur mycket jag

kommer skita ner mig av lycka om MCR spelar denna låten 18 mars?
Gud, jag vill inte ens tänka på hur min reaktion kommer bli.
Hihh, får tårar i ögonen bara jag tänker på det. Lol.
'
Nej, men det är en låt som under en tid i mitt liv betydde så otroligt mycket,
vilket den såklart fortfarande gör, men shit. På den tiden var den så mycket.
Tror det var i sjuan (haha, länge sedan.)
Jag hade problem med vem jag ville vara, hur jag ville vara m.m.
Det var en jobbig tid. Jag hade två val:
1. Bli som de andra tjejerna i min klass.
2. Stay true to myself och inte vara någon annan.
Som tur var gjorde jag ett klokt val, och låten hjälpte mig.
Jag valde tvåan, och visst, det blev jobbigt, men nu är jag så glad att jag inte förändrade mig. Tänk vad jag skulle kunnat vara nu? Någon helt annan. Skrämmande endå.
Så, mycket tack vare denna låten är jag den jag är idag.
Såklart inte bara, men den "lärde" mig att vara mig själv, och att det är ok.
Många av MCR's låtar säger det, men denna låten asså.
Bara namnet på låten gav/ger mig en känsla i magen.
'
(Jag förstår att när man hör denna låten kan man säkert bli:
"WTF, den har ju inget med "stay true to yourself" i sig?"
JOHO, det har den. Gäller bara att hitta det ;) )
'
My Chemical Romance - Give 'em Hell Kid.
'
Oh baby, here comes the sound!
I took a train outta New Orleans and they shot me full of ephedrine.
This is how we like to do it in the murder scene,
Can we settle up the score?
'
If you were here I'd never have a fear.
So go on, live your life.
But I'll miss you more than I did yesterday.
You're beautiful.
'
Well, I'm a total wreck and almost every day.
Like the firing squad or the mess you made.
Don't I look pretty walking down the street,
In the best damn dress I own?
'
If you were here I'd never have a fear.
So go on, live your life.
But I miss you more then I did yesterday.
You're so far away.
So come on, show me how.
'Cause I mean this more than words can ever say.
'
Some might say we're made from the sharpest things you say.
We are young and we don't care.
Your dreams and your hopeless hair.
We never wanted it to be this way.
For all our lives.
Do you care at all?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0